Byrådet har vedtaget ny værdighedspolitik

Byrådet har vedtaget ny værdighedspolitik

Byrådet i Egedal Kommune har vedtaget en ny Værdighedspolitik. Politikken er skabt i tæt samarbejde mellem Egedal Kommunes Social- og Sundhedsudvalg og Seniorråd.

Værdighedspolitikken indeholder en række pejlemærker og med et mere generelt sigte end den forrige. Den vedrører ikke kun borgere over folkepensionsalderen, men nu også med et situations- og ydelsessigte, som ikke kun er afhængigt af alder. De syv pejlemærker som politikken er bygget op omkring er:

1) Selvbestemmelse
2) Livskvalitet
3) En værdig død
4) Mad og ernæring
5) Kvalitet, tværfaglighed og sammenhæng i plejen
6) Pårørende
7) Frivillighed

Værdighed er vigtig for alle

“Alle mennesker har ret til at blive behandlet værdigt – ikke mindst i en situation, hvor man er blevet afhængig af andres hjælp. Og det hjælper den nye politik os med at blive endnu bedre til,” siger Vicky Holst Rasmussen, Formand for Social- og Sundhedsudvalget.

“Men fine ord gør det jo ikke alene. Nu skal vi til at omsætte de syv pejlemærker til konkret handling. Vi lægger ud med at lave en prioriteret handleplan for 19-20-21 med forslag, som naturligvis skal behandles politisk” lover hun. “Jeg vil meget gerne takke alle i Seniorrådet for deres store engagement i tilblivelsen af denne politik”.

Selvbestemmelse er sat i højsæde

Den gennemgående idé i den nye Værdighedspolitik er at borgeren som udgangspunkt skal bestemme mest muligt selv. Det skyldes at værdighed grundlæggende er en individuel følelse, hvilket betyder, at det kan være forskelligt fra person til person, hvad der opleves som værende værdigt. Derfor understreger politikken igen og igen, hvor vigtigt det er, at udgangspunktet i mødet med borgeren altid er dennes ønsker og egen forståelse af, hvad der er et værdigt liv.

Læs politikken her

 

LOKAL REKLAME

Sponsoreret indhold

Loader…
Få bilen gennem syn første gang – Bestil et gratis synstjek!

Skal din bil synes? Så få et gratis synstjek af Johnny og Jonathan hos Service Centret i Ølstykke.

På værkstedet gennemgås bilen efter et særligt synsskema. Bilens vitale dele kontrolleres for slør, bremserne tjekkes på prøvestand, støddæmpere, fjedre, hjulophæng, udstødningssystem m.m. kontrolleres. Bilens karosseri tjekkes for rustangreb.

Du får en fast pris for en evt. reparation. 
Ingen gebyr ved omsyn. Gratis omstilling, hvis bilen ikke synes første gang.

Service Centret starter med at lave et synseftersyn på bilen. Det er gratis. Herefter udformer de et tilbud på hvad det vil koste at få bilen sikkert gennem syn. (Fast tilbud).
Viser der sig at være mange fejl på bilen, kan der tales om der evt. er ting, der kan spares væk, men det bliver så på kundens egen risiko, og derfor ingen garanti for at bilen bliver synet første gang.

Bestil tid på hjemmesiden: https://service-centret.dk

Book en tid hos Service Centret i Ølstykke! 

Service-Centret – Hella Service Partner
Frederiksborgvej 35 - 3650 Ølstykke

Tlf. 47 10 09 17 / 21 60 61 47
Mail: auto@service-centret.dk

Bestil tid på hjemmesiden Service-centret.dk

Vores Egedals Partnere

Vi har så mange fantastiske steder i Egedal

Har du besøgt nogen af disse steder?

Loader…

Fremhævede virksomheder

Vores Egedals annoncører

Loader…